صنایع دستی ایران و مناسبت مذهبی محرم

صنایع دستی ایران و مناسبت مذهبی محرم
صنایع دستی ایران و مناسبت های مذهبی محرم و سایر مناسبت های مختلف امروزه پیوندی در خور توجه یافته اند. چرا که صنایع دستی ایران فی النفسه علاوه بر زیبایی دارای جنبه های کاربردی بوده و در زندگی روزمره مصرف دارند. از آنجا که شالوده صنایع دستی ایران برگرفته از فرهنگ های ملی، بومی و سنت ها و ارزش های منبعث از آن است، لاجرم در آن راستا قابل ارزیابی است.

کدام زیر مجموعه از صنایع دستی ایران کاربردی است؟

در ارتباط با مناسبت های مذهبی به ویژه در ماه محرم می توان از بسیاری از شاخه های صنایع دستی ایران بهره برد. مثلاً پارچه های دست بافت که به عنوان طاق شال در نمادهای محرم استفاده میشود.
انواع حکاکی ها روی فلزات مانند مس و برنج و فولاد. یا سایر نمادهای مذهبی که در تزئینات محرم استفاده میشود. علاوه بر آن در شاخه هایی همچون خاتم کاری روی چوب یا مس، انواع گلاب پاش های میناکاری، فیروزه کوبی، رحل قرآن، قاب های خاتم مزین به نقوش عاشورایی و امامان شیعیان، کتیبه های اماکن مقدس و مذهبی.
در تمامی این آثار ردپای صنایع دستی ایران و صنایع دستی اصفهان نمایان است.
خرید صنایع دستی مرتبط با این ایام علاوه بر رونق عرضه و تولید صنايع دستی میتواند آمیختگی هنر و فرهنگ و ارزش‌ های معنوی را به همراه آورد. صنايع دستی ایران پاسخگوی تمامی نیازها و خواسته ها است.
faezeh1
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *