توجه ویژه رهبری به صنایع دستی؛ معیشت عزت‌آفرین را توسعه دهیم

صنایع دستی

توجه ویژه رهبری به صنایع دستی؛ معیشت عزت‌آفرین را توسعه دهیم

در محلی که رهبر معظم انقلاب پیام نوروزی خود را ایراد فرمودند ۲ هنر اصیل ایرانی جلب توجه می‌کرد، این موضوع نشان دهنده توجه ایشان به این هنر صنعت است، صنعتی که می‌تواند معیشتی پایدار و عزت‌آفرین را ایجاد کند.

گروه گردشگری خبرگزاری فارس: در محلی که رهبر معظم انقلاب پیام نوروزی خود را ایراد فرمودند ۲ هنر اصیل ایرانی جلب توجه می‌کرد، «پته دوزی» هنر دست هنرمندان کرمانی و تابلوی «نگارگری» یا مقلب القلوب والابصار.«پته دوزی» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای دستی کرمان است که از آن آثاری بسیار ظریف، دارای نقوش زیبا و متنوع تولید شده است.«نگارگری»، هنر ایرانی اصیل که رابطه عمیق با فرهنگ و باورهای مردم ایران زمین دارد، هنر به نوعی نقاشی ظریف و ریزنقش ایران را توصیف می‌کند.نقاشی‌هایی که حاصل خیالات و رویا پردازی‌های هنرمند و سیر کردن روح او در عالم معناست. پیش از این هم رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه تولیدات داخل بازدید کردند و در این میان ایشان از غرفه‌های صنایع‌دستی نیز بازدید و با هنرمندان گفت‌وگو کردند. این بازدید و گفت‌وگوی رهبری با هنرمندان صنایع‌دستی، نشان از توجه رهبری به حوزه صنایع‌دستی و هنرمندان این حوزه دارد.
جلالی تصریح کرد: در صنایع دستی ما کودک کار نداریم برعکس کودک خلاق وجود دارد که هویت خود را فراموش نمی‌کند. در صنایع دستی پیر، زن و مرد نداریم و همه در هر سن می‌توانند فعالیت کنند. این صنعت رویکرد خانواده محور دارد و از صنایع دستی چقدر می‌تواند برای خانواده درآمد ایجاد کرد و به نکته مقام معظم رهبری می‌رسیم که معیشت است، معیشتی که عزت آفرین است. معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تأکید کرد: استفاده از صنایع دستی به معنای رجعت به گذشته نیست بلکه باید این صنعت معاصر سازی شده و مطابق با نیازهای روز باشد. توجه به صنایع دستی نگاه به هوش تاریخی و هویت ما است.وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر تولید تأکید دارند، باید دایره معنایی تولید را گسترش دهیم. تولید تنها به محصول اختصاص ندارد بلکه تولید در همه ابعاد منظور است. باید انسان موثر و مولدی باشیم و بتوانیم انسجام اجتماعی، فرهنگ، سرمایه اجتماعی، عشق و عاطفه، اخلاق، قانون و ثروت تولید کنیم که در توسعه خانواده محور سهم دارد.
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *