صنایع دستی اصفهان تولید و اشتغال آفرینی

ست گلدان میناکاری و قلمکار با جعبه چرمی

صنایع دستی اصفهان تولید و اشتغال آفرینی را همچون صنایع دستی ایران توأمان پیگیر است. چرا که هر تولیدی احتیاج به نیروی کار اعم از ماهر و غیرماهر دارد. این امر به ویژه در حوزه صنایع دستی نمود و جلوه ای ویژه دارد. گستردگی تولید صنایع دستی در استان و شهر اصفهان موجب اشتغال آفرینی گردیده است. به ویژه در حوزه بانوان سرپرست خانوار این امر بسیار نمایان میباشد.

 

شاخه‌ های مهم اشتغال آفرین

زیرمجموعه های متنوع و متفاوتی، صنایع دستی اصفهان را تشکیل میدهند، که مهمترین آن عبارتند از میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، قلمزنی، قلم کار، مس و پرداز، نقره و نقره نما. در حوزه طراحی در میناکاری و یا در حوزه میناکاری روی سفال و سرامیک شاهد حضور پررنگ بانوان هنرمند میباشیم. همچنین است طراحی و ساخت زیورآلات سنتی همچون مینا و طلا، مینا و نقره، مینا و برنج و یا ترکیبی از مینا و خاتم. از همین روی است که صنایع دستی اصفهان حرف اول را در تولید صنایع دستی چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی میزند. البته این امر کلا در حوزه صنایع دستی ایران صادق است، چرا که مثلاً در حوزه فرش و گلیم دستبافت اکثریت مطلق طراحان و بافندگان را بانوان تشکیل میدهند.

 

هفت گردون و همکاری با اساتید صنایع دستی اصفهان

بازرگانی هفت گردون در عرصه فعالیت تولیدی و عرضه متفاوت هدایای صنایع دستی خود از اساتید برجسته اصفهانی بهره‌مند است. هفت گردون با عرضه پکیج های انحصاری از گلچین صنایع دستی ایران همراه با بسته بندی های شکیل، پیشگام در ارائه ای نوین از این هدایاست. هدایایی در حوزه‌ هایی همچون هدایای مدیریتی، هدیه تبلیغاتی، هدایای اداری، هدایای اقتصادی و هدایای خاص. هفت گردون با ادای دین خود به این میراث ملی در راستای تولید و اشتغال آفرینی و توزیعی متفاوت فعال است. همانگونه که صنایع دستی اصفهان تولید و اشتغال آفرینی را سرلوحه امور خود قرار داده است.

faezeh1
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *