طبس بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی و سوغات در نوروز را دارد

طبس

حسنعلی فولادی صبح شنبه در بازدید از بازارچه‌های نوروزی و سیاه چادرهای عشایری شهرستان طبس که در محل باغ گلشن برپا شده است، گفت: شهرستان طبس تاکنون بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی و سوغات را در نوروز ۱۴۰۳ داشته است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ظرفیت فروش صنایع‌دستی بازارچه‌های نوروزی شهرستان طبس را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: این نمایشگاه از تنوع بسیار خوبی برخوردار است.

وی در این بازدید برای تکمیل بازارچه صنایع‌دستی شهر طبس قول مساعد داد.

فولادی به همراه مسئولین بخش دستگردان از نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی و سیاه‌چادر عشایری شهر عشق آباد و همچنین روستای ده محمد بازدید کرد و در خصوص پیگیری استقرار نمایندگی میراث‌فرهنگی در عشق آباد و همچنین ثبت ملی و جهانی این شهر به‌عنوان شهر پخل بافی قول مساعد داد.

محمد عرب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این بازدید گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهر طبس در محل باغ گلشن با برپایی بیش از ۳۰ غرفه شامل ۲۰ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی خاص طبس، تولیدات چرمی، سوخت نگار چوب، حوله‌بافی، گلیم‌بافی و پلاس‌بافی، سفال و سرامیک، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ماشته‌بافی، نقاشی روی سفال و سوغات محلی شهرستان طبس و شهرهای اصفهان، کرمانشاه، تبریز، کرمان، یزد، رودبار و بیرجند و قائن فعال است.

وی افزود: هنرمندان رشته قلمزنی، سوخت نگار و سبدبافی در محل نمایشگاه به اجرای تولید زنده و آموزش رایگان مشغول‌اند و دو سیاه چادر عشایری از عشایر غیور شهرستان سربیشه و گنبد کاووس نیز در محل نمایشگاه برپا شده است.

عرب یادآور شد: در این سیاه چادرها علاوه بر معرفی آداب و رسوم و فروش سوغات و صنایع‌دستی، طبخ غذاهای محلی و پخت نان محلی نیز انجام می‌شود که مورد استقبال گردشگران و مراجعین قرار گرفته است.

منبع : مهرنیوز

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *