فروش بیش از ۱۵ میلیاردی محصولات صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان

فروش صنایع دستی

محمدهادی طهرانی‌مقدم صبح امروز سه شنبه، در جمع اصحاب رسانه، افزود همزمان با فعالیت رسمی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان از ۲۴ اسفندماه سال گذشته، مسافران و گردشگران زیادی این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که تا ۱۲ فروردین ماه میزان ورودی مسافران به عدد ۶۷۴ هزار و ۷۸۲ نفر رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از میان این آمار، تعداد ۶۵۸ هزار و ۱۵۷ نفر مسافر ایرانی و ۱۶ هزار و ۶۲۵ نفر نیز توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که به ترتیب شاهد رشد ۶۷ و هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

به گفته طهرانی‌مقدم، بر اساس آمار ارسالی به ستاد خدمات سفر استان، تا ۱۲ فروردین ماه تعداد ۲۶ هزار و ۴۷۷ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، هشت هزار و ۱۲۴ نفر از طریق راه‌آهن و ۶۴۰ هزار و ۱۸۱ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که در این سه بخش نیز به ترتیب رشد ۳۸، ۱۷ و ۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی های انجام شده و افزایش کیفیت و کمیت غرفه‌های صنایع‌دستی، در این بازه زمانی فروش صنایع‌دستی نیز به رقم یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان رسید که رشد ۶۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این بازه زمانی، بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار نفر نیز از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

منبع : مهرنیوز

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *