صنایع دستی ایران و عبور از بحران اقتصادی

صنایع دستی ایران و عبور از بحران اقتصادی

همانگونه که میدانیم صنایع دستی صنعتی است بومی و داخلی. صنایع دستی ایران تماماً برگرفته از مواد و مصالح، نیروی کار و نیز انگاره های بومی و داخلی است. مستقیماً وابسته به محصولات و صنایع وارداتی و محتاج ارز نمیباشد. لیکن این امر به مثابه عدم تأثیرپذیری از سایر صنایع و محصولات وارداتی و ارزبر نیست، چرا که تمام شاخه های اقتصادی و صنعتی در یک جامعه وابسته به یکدیگر و تأثیرپذیراز هم میباشند. مثلاً در صنایع دستی اصفهان شاهد استفاده فراوان از فلز مس میباشیم. صنایع فلزی تحت تأثیر نوسانات شدید بازار ارز و معضلات واردات در شرایط تحریم، شاهد روند صعودی افزایش قیمت میباشند. و فلز مس نیز مستثنی از این قاعده نخواهد بود. در نتیجه شاهد افزایش محصولاتی از صنایع دستی با زیرساخت مس خواهیم بود و این امر خرید صنایع دستی را تحت تأثیر قرار داده و منجر به کاهش قدرت خرید مردم میگردد.

 

چه باید کرد؟

صنایع دستی ایران سمبل فرهنگ و سنن و آداب و رسوم ایرانی است. چهره درخشانی را در سطح بین‌المللی از میهن عزیزمان به نمایش میگذارد و همچنین موجب رونق اقتصادی به ویژه در مناطق گردشگری و توریست پذیر میگردد. بنابراین شایسته است که مسئولین ذیربط و تمامی رسانه های رسمی و عمومی در این شرایط ویژه به یاری این میراث ماندگار ملی بشتابند. با تسهیل شرایط تولید و توزیع، خرید صنایع دستی را به ضرورت اجتماعی و همگانی تبدیل نمایند.

هفت گردون و صنایع دستی

بازرگانی هفت گردون خیال با سالیان متمادی حضور خلاق در عرضه صنایع‌ دستی ایران خود پیشگام این امر گردیده. طراحی و خلق پکیج های انحصاری از اصلی ترین و زیباترین محصولات شاخه های متفاوت صنایع دستی ایران یکی از گام های آن است. پکیج هایی ویژه برای هدایای مدیریتی، هدایای خاص، هدایای اقتصادی، هدایای سازمانی و هدایای تبلیغاتی. هفت گردون خرید صنایع دستی را با طراحی پکیج های انحصاری به خاطره ای ماندگار برای شما و سازمان متبوعتان تبدیل نموده است. با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال با آرامش خاطر خرید صنایع دستی را تجربه نمایید.

faezeh1
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *